Używany 1.9 TDI

Wybór samochodu spośród niezwykle bogatej oferty pojazdów używanych jest nie lada trudnością, dla każdego kierowcy. Największą popularnością cieszą się auta z silnikiem benzynowym, które można w prosty sposób przerobić na gaz. Osoby, które jednak nie chcą czekać na zwrot inwestycji, jaką będzie montaż instalacji gazowej, decydują się na zakup pojazdów zasilanych silnikiem wysokoprężnym. Problemem jednak są wysokie koszta napraw i konserwacji tego rodzaju jednostek napędowych. Staraliśmy się znaleźć odpowiedź na pytanie, czy są na rynku pojazdów używanych auta z silnikami, które nie będą narażały przyszłych właścicieli na wysokie koszta serwisowania samochodu.

Wielu kierowców docenia działania silników 1.9 TDI, pochodzących od Volkswagena. Są one uznawane za niezawodne i wydajne. Również eksperci wyróżniają te jednostki napędowe, jako jedne z najlepszych i niezawodnych. Wadą ich jest stosunkowo głośna praca. Może się to dać we znaki zwłaszcza w przypadku tańszych pojazdów z tą jednostką napędową, które nie posiadają dostatecznego wyciszenia. Co do trwałości tych silników można znaleźć wiele skrajnych opinii, zależnych od konkretnego modelu oraz co jest jednym z ważniejszych elementów, sposobu użytkowania samochodu. Jednak warto zwrócić się do konkurenta w tej kategorii silników, czyli 1.9 SDI. Nadzwyczaj prosta konstrukcja tego silnika pozwala na niezawodną pracę nawet na paliwie kiepskiej jakości. Jeśli jednak zdecydujemy się na pojazd z napędem 1.9 TDI, warto zauważyć, że pod względem kosztów serwisowych, najlepszym rozwiązaniem jest wersja 90 konna tego silnika. Prostota konstrukcji, jaką zastosował producent, powoduje znaczne zmniejszenie kosztów eksploatacji. A swoimi osiągami, tylko nieznacznie odstaje od wersji 101 oraz 110 konnej. Zużycie paliwa w tych silnikach w zależności od konkretnej wersji, można zminimalizować nawet do 5l na każde 100 km.

Do powszechnych usterek pojawiających się w tych silnikach należą problemy z zaworem EGR oraz zużycie popychaczy hydraulicznych. Nie są to usterki, które dramatycznie podniosą koszt eksploatacji. Obie bez większych trudności można usunąć za kilkaset złotych.

Mimo powszechnej nie do końca prawdziwej opinii na temat francuskich produktów motoryzacyjnych warto przyjrzeć się tym rozwiązaniom. Nie raz, jak pokazywało życie. Jednostki napędowe, wyprodukowane w tym kraju, swoją jakością i niezawodnością pokonywały porównywalne silniki niemieckie. Jak się okazuje silniki wykorzystywane w pojazdach takich ja Peugeot 404, 406 czy niektórych modelach Citroena, zdecydowanie wygrywają rywalizację pod względem kosztów związanych z serwisowaniem oraz trwałością. Zwłaszcza że są one odporne na trudne warunki eksploatacyjne oraz działanie kiepskiej jakości paliwa.