Terenowe Auta

Pewnie nie raz zastanawialiście się, jakie przeszkody jest w stanie pokonać masywny samochód terenowy. Jednak należy pamiętać, że nie wszystko, co wygląda jak samochód terenowy, naprawdę nim jest. Wiele pojazdów jest stylizowanych na ten rodzaj auta w celu zaspokojenia potrzeb klientów, którzy zwyczajnie kochają te kształty.

O tym ,czy samochód zalicza się do terenowych, nie decyduje, jego wygląda, silnik oraz rodzaj napędu. Tutaj znaczenie mają osiągi odnoszące się do możliwości pokonywania przeszkód. Możliwość pokonywania wzniesień, zagłębień, prześwit poprzeczny i wiele innych parametrów.

Prześwit to nic innego jak odstęp między nawierzchnią, po której porusza się pojazd a podwoziem. Notuje się tutaj 20-25 cm w przypadku mniejszych pojazdów do nawet 50 w przypadku takich aut jak Hummer. Często spotkamy określenie takie jak kąt rampowy. Jest to liczba odnosząca się do prześwitu podłużnego. Maksymalny kąt oblicza się w sytuacji, gdy samochód znajduje się na szczycie pokonywanego poprzecznego garbu. Wówczas jego podwozie zaczyna opierać się na podłożu. Im dłuższy pojazd tym ta wartość ma większe znaczenie.

Zwis to nic innego jak kąt natarcia i zejścia. O jego wartości decyduje odległość od koła do końca zderzaka. To właśnie ten czynnik decyduje o kącie wzniesień i zjazdów, które będzie w stanie pokonać pojazd.

Równie ważną liczbą opisującą możliwości samochodu, jest głębokość brodzenia. To wskazuje nam, jaki przeszkody wodne możemy pokonać samochodem. Oczywiście jest to wartość, którą można przekroczyć na niedługi czas, jednak po jej przekroczeniu pojazd zacznie zasysać wodę do układu wydechowego.