Odpowiednie narzędzia

Bez wątpienia nie tylko potrzebne nam będą dokumenty, ale także niezbędna okaże się wymiana tablic rejestracyjnych. czytaj więcej »

Wysiłek kierowcy F1

Mimo tego, co mogłoby się wydawać, kierowcy Formuły 1 mają bardzo ciężką pracę. W trakcie wyścigu obciążenia na ciało osoby zasiadającej w bolidzie, przekracza te wskaźniki, które notowane są w czasie walk czytaj więcej »

Limuzyna – dla kogo?

Limuzyny przeznaczone dla osób z wyższych sfer, pojawiły się na przełomie XIX i XX wieku. Jednak dopiero w latach 30 zyskały prawdziwą popularność. Wtedy to wykorzystanie nowo pojawiających się technologii pozwoliło na czytaj więcej »

Fotki ślubne z historią w mieście Kraków czy Wrocław

Minionymi czasy w Krakowie naprawdę sporym zainteresowaniem cieszą się rozmaitego typu zdjęcia ślubne. Są to zdjęcia zespolone z pewnego typu romantyzmem, jak i także faktem, że wiele osób ceni sobie miejsca romantyczne czytaj więcej »

Na czym zarabia skup samochodów?

Istota skupu aut jest banalnie łatwa. Gdy ktoś odda tam swój wóz, postoi on kilka dni, góra kilka tygodni na placu oraz pozostanie rozłożony na części, jakie podzielone na złom i części czytaj więcej »

 

Ciąża za kierownicą

Ciąża to trudny okres dla każdej kobiety, utrudniający funkcjonowanie, nie inaczej jest w przypadku czynności takiej jak prowadzenie samochodu. Pojawiająca się senność, nudności czy w późniejszym okresie ciąży, ruchy dziecka, to tylko jedne z problemów, które musi pokonać przyszła mama w trakcie prowadzenia pojazdu.

Zapisy kodeksu drogowego pozwalają kobiecie w widocznej ciąży zrezygnowania z pasów bezpieczeństwa. Jednak patrząc obiektywnie na sytuację, to właśnie pasy oraz poduszka powietrzna zapewniają największy poziom bezpieczeństwa, dotyczy to również kobiet w zaawansowanej ciąży. Z niedogodnościami, związanymi z korzystaniem z pasów bezpieczeństwa można sobie poradzić, odpowiednio zapinając je, oraz ustawiając fotel, tak by był odsunięty od przedniej poduszki bezpieczeństwa. Pasy powinny zostać zapięte w taki sposób, aby nie przechodziły przez brzuch. Dolny pas należy umieścić nisko, poniżej brzucha, górny ponad brzuchem, między piersiami.

W sprzedaży dostępne są specjale adaptery do pasów, za pomocą których dolna część doskonale układa się nisko, na wysokości bioder i miednicy. Innym, równie wartym uwagi rozwiązaniem są nakładki antyuciskowe. Stosuje się je na pasy, które mają za zadanie chronić brzuch i zapewnić większy komfort prowadzenia.

W celu zapewnienia sobie najlepszych i najbardziej korzystnych warunków jazdy wybierając trasę przejazdu, należy kierować się jakością drogi, którą pojedziemy. Odległość, jaka może zostać zwiększona, z powodu wyboru wygodnej trasy należy brać pod uwagę jako czynnik znacznie mniej istotny. Dużo ważniejsze jest to, by mieć możliwość podróżowania bez wstrząsów spowodowanych złą nawierzchnią drogi oraz konieczności wdychania większej ilości spalin, których to wzrost zależny jest od korków. Ustawienie fotela to jedno z najważniejszych zadań wpływających na komfort jazdy, szczególnie dla kobiety w ciąży. Należy ustawić go w taki sposób, aby zapewniał pełną swobodę ruchu, a odległość kierownicy od brzucha wynosiła ok 25 cm. Plecy powinny całą powierzchnią przywierać do jego oparcia.

Również postoje w czasie jazdy powinny zostać odpowiednio dostosowane, odbywać się mniej więcej co godzinę. W ich czasie konieczne jest rozluźnienie mięśni ramion, szyi. W tym pomoże nam kilka prostych ćwiczeń.

Nie mniej, prowadzenie pojazdu zawsze będzie obciążeniem dla kobiety w ciąży i w miarę możliwości powinna ona ograniczać konieczność podróżowania jako kierowca.